Peste 188 de milioane de lei este bugetul prevăzut anul acesta pentru lucrările la Autostrada Transilvania. Aceasta în condiţiile în care numai datoriile către compania Bechtel - pentru lucrări executate şi nedecontate - se ridică la peste 130 de milioane de lei. În afară de datorii, Bechtel mai are încă de finalizat peste 32 de km de autostradă, pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, pentru care, de asemenea, ar trebui să-şi încaseze banii.
UPDATE 15:10
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a confirmat informaţia transmisă de capital.ro.
Astăzi, la audierile comisiilor parlamentare de specialitate reunite, Şova a precizat că Autostrada Transilvania nu poate fi finalizată din resurse bugetare, ci prin parteneriat public privat sau concesiune.
"Bugetăm datorii de 46 milioane euro pentru Bechtel. Autostrada Transilvania nu poate fi finalizată din resurse bugetare. Este mult prea scumpă, singura soluţie pe care o avem este cu parteneri externi pentru a o face în parteneriat public privat sau concesiune. Altă soluţie nu există", a spus ministrul.
Cu toate acestea, Dan Şova nu a precizat nimic despre demersurile efectuate de Ministerul Transporturilor, atunci când la conducerea acestei instituţii se afla Anca Boagiu sau Alexandru Nazare. Amintim faptul că în perioada 2011-2012, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au purtat negocieri cu oficialii europeni de la Bruxelles şi chiar au obţinut promisiunea că Autostrada Transilvania poate fi construită cu fonduri europene în următorul exerciţiu financiar (2014-2020).
Anul trecut, americanilor de la Bechtel li s-au promis sume importante pentru finalizarea lucrărilor la ultimul tronson din autostrada Transilvania, însă odată cu venirea la guvernare a USL, finanţările pentru acest proiect au fost reduse. Încă din luna mai 2012, Ovidiu Silag