Guvernul britanic ia în considerare, între alte opţiuni, lansarea unei campanii publicitare negative în România şi Bulgaria, pentru descurajarea imigranţilor.
Publicaţia The Guardian a anunţat că mesajul campaniei publicare negative guvernamentale ar uma să fie „Vă rugăm, nu veniţi în Marea Britanie. Plouă, joburile sunt puţine şi prost plătite”. Această campanie publicitară ar fi însă doar o optiune a guvernului, alte planuri incluzând înăsprirea accesului imigranţilor din Uniunea Europeană (UE) la servicii publice sau “deportarea” celor care nu găsesc un loc de muncă într-un termen de trei luni. Campania ar urma să corecteze „impresia potrivit căreia străzile de aici sunt pavate cu aur”, a declarat un oficial la sfârşitul săptămânii trecute, conform aceluiaşi cotidian.
În contextul în care guvernele din lumea întreagă cheltuiesc sume importante angajând consultanţi din Londra să le facă imagine, “ar fi o ironie dacă Marea Britanie ar opta să îşi strice imaginea”, notează The Guardian. Pe aceaşi temă, ediţia online a Daily Mail, menţionează că “opţiune nucleară” ar fi declararea unei “urgenţe economice” cu scopul de a descuraja imigraţia, deşi avocaţii Guvernului au păreri împărţile despre legalitatea unei asemenea opţiuni. Publicaţia precizează că după introducerea unei limitări a sumelor de bani pe care imigranţii le pot solicita ca ajutoare, măsura poate fi plasată în centrul acestei campanii publicitare negative, ulterior, anul acesta.
Parlamentari conservatori au exercitat presiuni asupra premierului David Cameron pentru a bloca migraţia dinspre România şi Bulgaria după anularea restricţiilor impuse celor două ţări la sfârşitul acestui an, ei dorind o acţiune care să asigure o “relaxare” a limitelor numărului de imigranţi din cele două state UE, cu respectarea legislaţiei Uniunii, potrivit mediafax. Împotriva unei campanii anti-imigraţie s-