Volumul vânzărilor de telefoane smart va ajunge la nivelul record de un miliard în 2013; publicitatea pe dispozitive mobile se va orienta pe două canale (tablete și telefoane smart); peste 90% dintre parolele utilizatorilor se vor dovedi vulnerabile în fața hackerilor în mai puțin de câteva secunde. Acestea sunt câteva dintre previziunile anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media și Telecomunicații (TMT), aflate la a 12-a ediție.
„Raportul din acest an acoperă mai multe aspecte, de la poziția încă dominantă a computerelor personale (PC), în pofida vânzărilor relativ mici față de dispozitivele smart, la evoluția tehnologiei LTE (Long Term Evolution), accesul la date, telefoanele smart și vulnerabilitatea parolelor de acces la conturile individuale", spune Jolyon Baker, Managing Director, Global TMT Industry în cadrul Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL).
Din totalul vânzărilor de PC-uri, tablete și telefoane estimate pentru 2013, piața PC-urilor va reprezenta aproape 20%. Pe de altă parte, peste 80% din traficul pe Internet va fi în continuare realizat prin intermediul calculatoarelor tradiționale (desktop și laptop). De asemenea, PC-urile vor atrage peste 70% din timpul total petrecut în fața unui calculator.
„Consumatorii din România dovedesc deja de mai mulți ani că au un apetit foarte ridicat pentru produsele și serviciile TMT, asimilând rapid toate noile tehnologii și beneficiile pe care acestea le oferă", spune Ahmed Hassan, Managing Partner Deloitte România și liderul echipei specializate în cele trei industrii. „Rezultatul este că ori de câte ori discutăm de tendințe locale, majoritatea se regăsesc în raportul TMT global. Experții anunță dezvoltarea continuă a lumii digitale, în contextul în care vânzările de telefoane smart și tablete cresc constant, iar convergența este cuvântul cheie pentru operatorii media și de teleco