Bulgaria, stat dat adesea exemplu pentru disciplina fiscală, încearcă să ajungă în atenţia investitorilor prin publicitate în cel mai cunoscut ziar de business din Europa, Financial Times. Proiectul de promovare, finanţat cu fonduri europene, constă într-o reclamă mare cât un sfert de pagină în ediţia print, în care se prezintă atuurile ţării pentru investiţii, şi o pagină specială dedicată campaniei în varianta online a publicaţiei. Când va fi şi economia României promovată în marile ziare internaţionale?
În cadrul campaniei, Bulgaria promovează sectorul IT şi al comunicaţiilor, cel al producţiei de electronice şi al ingineriei electrice, transportul şi logistica, producţia de echipamente de transport şi utilaje, agricultura şi sectorul alimentar, asistenţa medicală, turismul şi externalizarea diferitelor servicii.
Principalele atuuri prezentate în reclamă sunt accesul uşor la aeroporturi internaţionale, autostrăzi şi porturi, accesul la piaţa UE şi la pieţele din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, dar şi siguranţa şi oportunităţile de investiţii.
Bulgaria se laudă, de asemenea, că are cea mai mică cotă de impozitare a veniturilor persoanelor fizice şi juridice din UE, de doar 10%, şi că este singura ţară din blocul comunitar al cărui rating de credit a fost revizuit în creştere de către agenţia de evaluare financiară Moody's din anul 2010 până în prezent.
Bulgaria susţine, în plus, că are forţă de muncă calificată şi că 60% din populaţia activă a ţării vorbeşte cel puţin o limbă străină.
De ce celebrul investitor american Jim Rogers vrea să investească în Bulgaria
Omul de afaceri american Jim Rogers spune că Bulgaria se numără printre puţinele ţări în care ar investi în prezent, mai ales deoarece este economia care a progresat cel mai mult de la ultima sa călătorie în jurul lumii, scrie Novinite.
"M