Guvernul britanic ia in considerare, intre alte optiuni, lansarea unei campanii publicitare negative in Romania si Bulgaria, in incercarea de a a-i convinge pe potentialii imigranti sa nu vina in Marea Britanie dupa anularea restrictiilor, scrie presa britanica.
"Va rugam nu veniti in Marea Britanie. Ploua, joburile sunt putine si prost platite", planuiesc ministrii sa fie mesajul acestei campanii negative, scrie The Guardian in editia online. Planul, care se va concentra asupra dezavantajelor vietii britanicilor, figureaza intre alte optiuni, ca inasprirea accesului imigrantilor din Uniunea Europeana (UE) la servicii publice sau "deportarea" celor care nu gasesc un loc de munca intr-un termen de trei luni, potrivit publicatiei.
Aceasta campanie va " corecta impresia potrivit careia strazile de aici sunt pavate cu aur", a declarat un oficial la sfarsitul saptamanii, scrie ziarul . The Guardian adauga ca nu s-au dezvaluit informatii despre felul in care va arata campania, daca aceasta ii va prezenta pe britanici "cat mai groaznic posibil" sau ii va incuraja pe potentialii imigranti sa se bucure de Carpatii romani sau statiunile bulgare de la Marea Neagra.
In contextul in care guvernele din lumea intreaga cheltuiesc sume importante angajand consultanti din Londra sa le faca imagine, " ar fi o ironie daca Marea Britanie ar opta sa isi strice imaginea", noteaza The Guardian. Publicatia citeaza precedente, ca cel din 2007, cand Eurostar a facut o campanie publicitara trenurilor sale in Belgia, in care apare un "skinhead" tatuat urinand intr-o ceasca de portelan chinezesc.
Potrivit editiei online a Daily Mail, o "optiune nucleara" ar fi declararea unei "urgente economice" cu scopul de a descuraja imigratia, desi avocatii Guvernului au pareri impartile despre legalitatea unei asemenea optiuni. Publicatia precizeaza ca dupa int