Pista de 3.500 de metri a Aeroportului Internațional Cluj este afectată de centura Vâlcele-Apahida, la capătul pistei existând o porţiune care ar putea obtura zborurile avioanelor, iar investiția necesară pentru a remedia problema se ridică la 10 milioane de euro.
O porţiune de 3 kilometri din cei 5,5 ai centurii de „diamant” „deranjează“ zona de siguranţă a noii piste a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. Afirmaţia îi aparţine şefului de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, Eugen Cecan, care spune că spune că a sesizat autorităţile judeţene în acest sens, încă din 2008, iar acum se caută soluţii cât mai puţin costisitoare.
Eugen Cecan susţine că actuala centură Vâlcele-Apahida trebuie „coborâtă“ deoarece acum încurcă zona de siguranţă pentru viitoarea pistă a aeroportului de 3,5 kilometri. „Referitor la prelungirea pistei, de la nodul de la ieşire din Cluj, în zona Dezmir, trebuie să facem 3,4 kilometri, o centură paralelă, care să iasă în sensul giratoriu de la Magnolia. Iar porţiunea dintre nodul de la Dezmir şi sensul giratoriu trebuie ruptă în mijloc ca totul să fie la nivelul pistei. O estimare a costurilor se ridică undeva la aproximativ 10 milioane de euro“, este de părere Cecan.
El a mai explicat că pista va fi prelungită în două etape, una în care se vor face de 2,1 kilometri, caz în care nu exitsă nicio problemă şi nu este afectată centura. „Însă, a doua porţiune, de 1,4 kilometri, este cea care ridică probleme în cazul avioanelor de mare tonaj care vor ateriza ţinând cont că avem noi şi mari investitori veniţi în parcurile industriale după ce a plecat Nokia“, afirmă Eugen Cecan.
Acesta mai spune că nu îşi explică cum s-a ajuns la o astfel de situaţie întrucât el a sesizat acest aspect la momentul potrivit, în 2008. Momentan au loc discuţii cu proiectantul pistei aeroportului, cei de la firma Iptana, pentru a