Guvernul britanic ia în considerare, între alte opţiuni, lansarea unei campanii publicitare negative în România şi Bulgaria, în încercarea de a a-i convinge pe potenţialii imigranţi să nu vină în Marea Britanie după anularea restricţiilor, scrie presa britanică.
"Vă rugăm nu veniţi în Marea Britanie. Plouă, joburile sunt puţine şi prost plătite", plănuiesc miniştrii să fie mesajul acestei campanii negative, scrie The Guardian în ediţia online, citat de Mediafax. Planul, care se va concentra asupra dezavantajelor vieţii britanicilor, figurează între alte opţiuni, ca înăsprirea accesului imigranţilor din Uniunea Europeană (UE) la servicii publice sau "deportarea" celor care nu găsesc un loc de muncă într-un termen de trei luni, potrivit publicaţiei.
Această campanie va "corecta impresia potrivit căreia străzile de aici sunt pavate cu aur", a declarat un oficial la sfârşitul săptămânii, scrie ziarul. The Guardian adaugă că nu s-au dezvăluit informaţii despre felul în care va arăta campania, dacă aceasta îi va prezenta pe britanici "cât mai groaznic posibil" sau îi va încuraja pe potenţialii imigranţi să se bucure de Carpaţii români sau staţiunile bulgare de la Marea Neagră.
În contextul în care guvernele din lumea întreagă cheltuiesc sume importante angajând consultanţi din Londra să le facă imagine, "ar fi o ironie dacă Marea Britanie ar opta să îşi strice imaginea", notează The Guardian. Publicaţia citează precedente, ca cel din 2007, când Eurostar a făcut o campanie publicitară trenurilor sale în Belgia, în care apare un "skinhead" tatuat urinând într-o ceaşcă de porţelan chinezesc.
Potrivit ediţiei online a Daily Mail, o "opţiune nucleară" ar fi declararea unei "urgenţe economice" cu scopul de a descuraja imigraţia, deşi avocaţii Guvernului au păreri împărţile despre legalitatea unei asemenea opţiuni. Publicaţia precizează că după introducer