Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale. Cine plateste pentru prejudiciul cauzat? Nimeni. Potrivit unui raspuns trimis de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, nimeni, deoarece pistele au iesit din garantie. Institutia intentioneaza in acest moment sa construiasca alte piste pentru biciclete, acestea urmand sa fie amplasate pe carosabil.
In ultimii trei ani, cetatenii si asociatiile non-guvernamentale au sesizat in mai multe randuri Administratia Starzilor si Primaria Capitalei ca pistele pentru biciclete sunt impracticabile deoarece la intersectii bordurile nu au fost aduse la nivel, pistele se opresc in copaci, tomberoane sau stalpi de iluminat si se suprapun peste fluxul pietonal. In 2012, in urma verificarilor, Politia Rutiera a inchis peste 80% dintre piste. In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori. "Am primit foarte multe sesizari de la cetateni, ca pe pistele de biciclete se afla diverse obiecte (chioscuri, panouri publicitare), ca sunt masini parcate, iar bordurile din intersectii nu sunt aduse la nivel. In luna septembrie anul trecut Politia Rutiera a dispus Administratiei Strazilor viabilizarea pistelor. In martie, cand am verificat daca a dus la indeplinire acest lucru, am vazut ca nu s-a facut nimic, asa ca am decis inchiderea temporara a pistei de pe bd. Cantemir pana Administratia Strazilor va indeparta obstacolele si va pune opritoare astfel incat masinile sa nu poata parca acolo. Saptamana aceasta vom inchide temporar si pista de pe bd. Elisabeta, pana la remedierea problemei", a declarat Ioana Stancu, purtatoarea de cuvant a Politie