Conducerea Aeroportului Internațional „Transilvania” Târgu-Mureș a demarat procedurile necesare pentru achiziționarea unor servicii juridice pentru consultanță și reprezentare, cu respectarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice și întărirea disciplinei financiare și de modificare și completare a unor acte normative.
Un singur consilier juridic
Propunerea a fost făcută de Peti Andras, vicepreședintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional „Transilvania”, iar decizia va fi luată joi, 31 ianuarie, în cadrul unei ședințe ordinare a Consiliului Județean Mureș. „Având în vedere faptul că în cadrul regiei la momentul de față este angajată o singură persoană în funcția de consilier juridic, cu sarcini multiple însă fără atribuțiuni de reprezentare a regiei, considerăm imperios necesar aprobarea achiziționării de servicii juridice pentru consultanță și reprezentare. Considerăm necesar aprobarea acestei achiziții deoarece litigiile aflate pe rol sunt foarte complexe și de natură diferite iar asigurarea reprezentării intereselor regiei constituie o prioritate pentru conducerea regiei”, a precizat Peti Andras, într-o adresă remisă către conducerea Consiliului Județean Mureș.
Soluția: asistența juridică externalizată
Președintele Consiliului Județean Mureș, Ciprian Dobre, este de părere că în cazul litigiilor în care Rregia a fost parte până în prezent, experienţa prestatorilor de servicii de asistență juridică externalizate a fost determinantă în asistarea, reprezentarea şi succesul obţinut de regie în aceste cazuri. “Dintr-o perspectivă strict economică, în cazul litigiilor derivând din executarea contractelor comerciale, cheltuielile cu serviciile juridice au fost oricum recuperate de către Regia Autonomă Aeroportul “Transilvania” Târgu-Mureş prin câşt