Deşi s-a vehiculat ipoteza că nouă pistă a Aeroportului doar s-ar apropia de actuala centură ocolitoare Vâlcele - Apahida, în realitate aceasta ajunge să se interesecteze cu şoseaua, între km 19<300 - 20<070.
Autorităţile nu-şi asumă responsabilitatea erorii suprapunerii pistei aeroportului cu centura Vâlcele - Apahida. Pe de-o parte, direcţiile de specialitate ale Consiliului Judeţean au avizat traseul centurii ocolitoare încă din 2009, deşi erau la curent cu proiectul de dezvoltare al Aeroportului clujean. E drept, la acel moment, conform documentelor, pista Aeroportului era prevăzută la o lungime de numai 2.100 de metri, astfel că acesta nu ajungea să încurce centura. Din 2010, însă, când s-a optat ca pista să meargă până la 3.500 de metri, tronsonul centurii de la capătul comunei Apahida era deschis deja circulaţiei.
Speculaţiile pe seama faptului că noua pistă de aterizare - decolare a Aeroportului clujean ar ajunge să interfereze cu centura Vâlcele - Apahida, au apărut de mai mult timp. Cu toate acestea, reprezentanţii Consililui Judeţean, precum şi cei ai Aeroportului şi chiar şi cei ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), au evitat să vorbească despe această situaţie. Motivul pentru care s-a trecut uşor peste acest aspect se leagă de faptul că în etapa ce vizează construcţia pistei până la 2.100 de metri, traseul centurii nu este afectat în nici un fel. Dacă, însă, Aeroportul clujean şi administraţia judeţeană decid să meargă mai departe cu lucrările la pistă - aşa cum de altfel este prevăzut în proiectul de dezvoltare al Aeroportului - situaţia se schimbă dramatic. Cele două obiective ajung să se suprapună de-a dreptul, în zona de după giratoriul care face legătura între centura Vâlcele-Apahida şi centura B-dul Muncii - Apahida. Mai concret, conform planurilor transmise de proiectantul pistei Aeroportul