În doi ani Autostrada Transilvania ar putea să fie mai lungă cu opt kilometri. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a decis continuarea lucrărilor spre graniţa cu Ungaria.
Tronsonul Gilău - Nădăşel, licitat în 2012, va fi construit de firmele deţinute de unul dintre regii asfaltului, Dorinel Umbrărescu. Costurile se ridică la 58 de milioane de euro. Varianta ocolitoare Vâlcele - Apahida creează în continuare probleme autorităţilor locale. Vestea bună pentru 2013 vine, însă, dinspre Autostrada Transilvania. Compania Naţională de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi a decis reluarea lurărilor la autostradă în această săptămână.
Licitaţia pentru reluarea lucrărilor pe tronsonul Gilău - Nădăşel a fost lansată încă de anul trecut, dar a fost oprită din cauza mai multor contestaţii. Acum s-a dat undă verde, iar în doi ani clujenii vor putea circula pe Autostrada Transilvania de la Câmpia Turzii şi până la Nădăşel
Lucrările la Autostrada Transilvania ar trebui să înceapă în vara acestui an, după realizarea proiectului pentru tronsonul de opt kilometri şi 700 de metri.
„Din informaţiile pe care le avem de la CNADNR, banii se vor folosi pentru tronsonul de la Gilău la Nădăşel. Consiliul pentru Soluţionare i-a dat câştigători tot pe cei de la UMB. Ei au la dispoziţie doi ani pentru lucrari, din care şase luni pentru proiectare”, a declarat Eugen Cecan, şeful DRDP Cluj .
Până la punctul de frontieră Borş, acolo unde ar trebui să se sfârşească Autostrada Transilvania, mai sunt două tronsoane care trebuie finalizate, respectiv Mihăieşti - Suplacu de Barcău şi Suplacu de Barcău - Borş.