“Vă rugăm să nu veniți în Marea Britanie – plouă și locurile de muncă sunt puține și prost plătite“, ar putea suna o campnie de publicitate negativă pe care ministrii britanici au în vedere să o lanseze în Bulgaria și România pentru a convinge potențialii imigranți să stea departe de Marea Britanie, scrie The Guardian.
Campania ar urma să se concentreze pe dezavantajele vieții în Marea Britanie și ar reprezenta una din măsurile posibile pentru a reduce numărul imigranților anul viitor, atunci când va expira restricția de muncă pentru Marea Britanie.
The Guardian precizează că nu s-a stabilit cum ar putea arăta această campanie, dacă se va folosi o strategie prin care Marea Britanie să arate cât mai urât cu putință sau imigranții vor fi încurajați să se bucure de propriile lor țări, românii de munții Carpați și bulgarii de stațiunile de la Marea Neagră.
În momentul de față nu există o estimare oficială cu privire la câți din cei 29 de milioane de români și bulgari ar putea profita de ridicarea restricțiilor.
Grupuri de campanie, cum ar fi MigrationWatch, estimează ca vor veni 250.000 de persoane din ambele țări în următorii cinci ani. Însă cifrele sunt contestate.
Încurajat de propunerea premierului britanic David Cameron de a organiza un referendum pe tema migrației, un număr tot mai mare de parlamentari conservatori cred că Marea Britanie ar trebui să blocheze ridicarea restricțiilor.
Ideea de a face o campanie negativă la adresa Marii Britanii pare să intre în conflict cu miliardele de lire sterline pe care această țară le-a cheltuit cu ocazia Jocurilor Olimpice, în parte și pentru a îmbunătăți reputația țării. Este, de asemenea, în contradicție cu un ghid britanic lansat de oficialii englezi care se deschide cu cuvintele: “Marea Britanie este un loc fantastic de a trăi: o societate modernă înfloritoare“.
“Vă rugăm să n