Autoritatile din Cluj sunt puse sa rezolve o eroare grava de proiectare pentru doua dintre cele mai noi lucrari de infrastructura din judet: extinderea la 3.500 de metri a pistei Aeroportului International Cluj-Napoca intersecteaza in capatul din Est traseul centurii ocolitoare Valcele - Apahida. Concret, pista care se afla in proces de extindere se va opri la aproximativ 200 de metri de centura inaugurata in 2009, insa soseaua se intersecteaza cu zona de balizaj a pistei. Situatia a starnit neintelegeri intre actuala si fosta conducere a judetului, iar nimeni nu isi asuma responsabilitatea pentru eroare. In schimb, autoritatile locale cauta acum solutii: o bucla de ocolire la centura de circa 3-4 km si un cost de peste 10 milioane de euro sau amenajarea unui sistem cu bariera pe soseaua de centura in dreptul pistei.
In martie 2009, cand directiile de specialitate ale Consiliului Judetean Cluj au avizat traseul centurii ocolitoare, proiectul de dezvoltare a aeroportului clujean prevedea pentru pista o lungime de numai 2.100 m. Lucrurile s-au complicat penste un an, in 2010, cand s-a optat ca pista aeroportului sa mearga pana la 3.500 m, insa pe atunci tronsonul centurii de la capatul comunei Apahida era deschis deja circulatiei, scrie Ziua de Cluj care prezinta si planurile transmise de proiectantul pistei aeroportului, Iptana.
Directorul aeroportului, David Ciceo sustine ca intersectia intre cele dua obiective de infrastructura se realizeaza intre soseaua de centura si zona de balizaj a viitoarei piste de 3.500 m.
"Capatul fizic al noii piste de aterizare-decolare a aeroportului nu ajunge sa se suprapuna cu centura. Acesta se opreste la 200 m inainte de centura, numai ca intr-adevar intervine zona de balizaj, plus partile de obstacolare care, de asemenea, mai implica o distanta semnificativa", a spus Ciceo.
Acesta a mai ar