Scris de Călin Corpaş - Din Opoziţie, UDMR Bihor constată cum proiectele proprii, ce iniţial intraseră pe făgaşul finanţării guvernamentale au fost puse la sertar de către actualul Guvern USL.
Proiecte de infrastructură, precum centurile ocolitoare din jurul localităţilor mai importante aflate în zonele din judeţ locuite proponderent de etnici maghiari. Deputatul Cseke Attila informează cum Guvernul Ponta nu a alocat fonduri nici pentru drumurile naţionale 19E Biharia – Chiribiş (Marghita) şi 19B Săcueni – Suplacu de Barcău – Nuşfalău.
În schimb, preşedintele Consiliului Judeţean, liberalul Cornel Popa, speră ca într-un final să-şi poate vedea realizate proiectele şoselelor ocolitoare de la Aleşd, respectiv Beiuş-Ştei-Vaşcău. Vreme de patru ani, cât a fost în Opoziţie, Popa a vorbit de unul singur despre aceste centuri care ar degreva circulaţia pe DN1 şi pe DN76. Acum, preşedintele PNL Bihor susţine că se va da drumul la licitaţia pentru execuţia acestora, în condiţiile în care Autostrada Transilvania, un alt subiect politic predilect al lui Popa, pare să fi fost uitată şi de Guvernul actual, susţinut de politicianul bihorean.
Cât a fost în Opoziţie, Cornel Popa acuza Guvernul PDL-UDMR că nesocoteşte proiectele şoselelor ocolitoare pentru Aleşd şi Beiuş – Ştei – Vaşcău, deşi sunt bani europeni pentru aceste proiecte de o oarecare anvergură. Totuşi, partea de cofinanţare a Ministerului Transporturilor este de 29%, un procent deloc neglijabil, mai ales dacă îl raportăm la costul acestor proiecte. E vorba despre 382 milioane lei noi+TVA – cazul proiectului lung de 21 kilometri, ce ocoleşte Beiuş, Ştei şi Vaşcău. 111,47 milioane de lei+TVA costă Centura Aleşd Nord, ce leagă DN 1 de DN 1H, între localităţile Peştiş şi Tinăud, iar Centura Aleşd Sud, ce costă 133,2 milioane de lei noi, va ocoli Aleşdul între localităţile Tinăud – Aştileu – Chistag – Ţeţchea