Zece idei de afaceri, care vor răspunde unor nevoi sociale, vor fi finanţate în cadrul competiţiei "Fabricat în Ţara lui Andrei", iar iniţiatorii, antreprenori, ONG-uri, PFA-uri, SRL-uri sau întreprinderi individuale, vor beneficia de consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri.
Competiţia "Fabricat în Ţara lui Andrei" îşi propune să dezvolte afaceri sociale în comunităţile locale din România şi este deschisă atât antreprenorilor, cât şi ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor şi întreprinderilor individuale.
În cadrul competiţiei pot fi depuse idei de afaceri sociale pentru 28 de comunităţi: Merişani, Băbana (judeţul Argeş), Zemeş, Moineşti, Comăneşti (judeţul Bacău), Suplacu de Barcău, Abrămuţ (judeţul Bihor), Corbu (judeţul Constanţa), Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Şelaru (judeţul Dâmboviţa), Independenţa, Schela (judeţul Galaţi), Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (judeţul Giurgiu), Bustuchin, Hurezani (judeţul Gorj), Icoana (judeţul Olt), Băicoi, Boldeşti- Scăeni, Telega (judeţul Prahova), Marca (judeţul Sălaj), Siliştea, Poeni (judeţul Teleorman), Guşoeni (judeţul Vâlcea) şi Burcioaia (judeţul Vrancea).
Pentru a se înscrie, participanţii trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale şi poate deveni o afacere funcţională.
În martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar iniţiatorii lor vor beneficia de pregătire şi consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri.
De asemenea, cei 20 de finalişti vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 euro, pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate de proiectele lor, iar până la sfârşitul anului, 10 din cei 20 de finalişti vor primi finanţări pentru demararea afacerilor sociale.
Evaluarea celor 20 de planuri de afaceri este programată pentru luna noiembrie, iar câştigătorii, pe lângă finanţarea nerambursabilă, vor benefi