Consiliul Judeţean Suceava a decis, marţi, constituirea unei comisii de anchetă care să verifice cauzele pentru care peste 160 de tone de ciment destinat sinistraţilor inundaţiilor din 2008 nu au fost distribuite şi s-au degradat, cimentul fiind depozitat la sediul Poliţiei de Frontieră din Rădăuţi.
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Cătălin Nechifor, a prezentat, marţi, în şedinţă, o adresă din partea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, care atrage atenţia autorităţilor că după inundaţiile din 2008 la sediul Poliţiei de Frontieră Rădăuţi a fost depozitată o cantitate de 160.500 de kilograme de ciment, care acum s-a degradat şi afectează spaţiile instituţiei.
Nechifor a solicitat consilierilor judeţeni să constituie o comisie de anchetă care să verifice cum s-a ajuns în această situaţie, care sunt motivele pentru care cantitatea de ciment nu a fost distribuită sinistraţilor şi să stabilească şi ce urmează să fie făcut cu acest ciment depreciat.
"Nu ştim ce a fost în trecut. Trebuie ca această comisie să analiezez acest subiect", a spus Nechifor, care a precizat că, probabil, cimentul depozitat la sediul Poliţiei de Frontieră din Rădăuţi provenea din sponsorizări şi donaţii.
Grupul PDL din Consiliul Judeţean Suceava a refuzat să nominalizeze un reprezentant în comisia de anchetă, care va fi coordonată de Ilie Niţă, vicepreşedinte al CJ.
Cătălin Nechifor a declarat, ulterior, într-o conferinţă de presă, că situaţia este inacceptabilă.
"E păcat că 160 de tone de ciment nu au fost folosite. Nu ştiu ce se poate face acum cu această cantitate de ciment depreciat", a spus preşedintele CJ Suceava, care a menţionat că va trebui ca autorităţile să preia de la sediul Poliţiei de Frontieră din Rădăuţi această cantitate de ciment.
Peste şapte mii de gospodării din judeţul Suceava au fost afectate de inunda