La Galeria Anaid, una dintre cele mai “harnice” în promovarea artei contemporane, mai poate fi vizitată săptămâna aceasta expoziţia “Zoolandia” a tinerei artiste plastice Raluca Arnăutu.
Curatoriată de galerista Diana Dochia, expoziţia este una bizară şi complexă, contrariind habitudinile vizitatorului obişnuit. Combinând tehnici artistice şi oscilând în plasarea într-un gen bine definit, lucrările dau seamă despre inocenţa cu care sufletul infantil-feminin întâmpină lumea de basm, feerică a animalelor imaginare.
Nu este prima oară când galeria bucureşteană Anaid, înfiinţată şi coordonată de galerista Diana Dochia, contrariază şi îl provoacă pe consumatorul de artă, propunând concepte expoziţionale departe de cărările bătătorite.
De fapt, încă de la început, Diana Dochia a ales să se concentreze pe artă contemporană “adevărată”, care-şi merită numele de artă, de experiment, şi nu, ceea ce ar fi fost mai uşor, să expună lucrări pentru gustul comun, cu mai mari şanse de a se vinde.
Tara şi Rădvan, artişti Anaid
Este suficient să spunem că în portofoliul galeriei se află artistul Sorin Tara (von Neudorf), probabil cel mai provocator (dar la un nivel artistic real, chiar excepţional) artist contemporan român, precum şi Alexandru Rădvan, unul dintre cei mai valoroşi tineri artişti plastici autohtoni; sunt două nume care nu mai au nevoie de nicio confirmare.
De fapt, Tara a ales să facă din provocare (social-politică, mai ales, sau la adresa mitografiei naţionale) însăşi osatura demersului său artistic, încadrându-se astfel în categoria mai largă a artistului “de gherilă”, cu conştiinţă politică, de mare succes în lume. La rândul său, Rădvan, după mai vechea expoziţie “Constantin”, a recidivat în 2011 cu “Christ”, o expoziţie-eveniment care ar trebui să-şi afle locul în istoria artelor plastice româneşti.
Colegă cu Suzana Dan