Cel mai mare proiect de antreprenoriat social din România, „Fabricat în Ţara lui Andrei”, a fost lansat marţi şi este o competiţie de proiecte care îşi propune să dezvolte afaceri sociale şi comunităţile locale din România. Cele mai bune 10 proiecte vor primi o finanţare totală de 350.000 de euro.
Competiţia se adresează atât antreprenorilor, cât şi ONG-urilor,PFA-urilor SRL-urilor şi întreprinderilor indiviudale. Aceştia trebuie să îşi înscrie ideea antreprenorială care corespunde unei probleme sociale şi are potenţialul unei afaceri funcţionale pe site-ul www.taraluiandrei.ro până pe 4 martie 2013.
Cele mai bune 20 de proiecte vor fi selectate în faza finală, iar iniţiatorii acestora vor beneficia de pregătire şi consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finalişti vor primi câte 1.500 de euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate de proiectul lor.
Ultima fază preliminară va desemna cele 10 câştigătoare din cele 20 de proiecte finaliste şi vor primi finanţări nerambursabile pentru demararea afacerilor sociale. De asemenea, câştigătorii vor beneficia timp de un an de consultanţă din partea unor experţi în domenii precum management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie.
Această campanie de promovare a antreprenoriatului financiar are două obiective: să creeze locuri de muncă pentru persoanele defavorizate şi să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităţilor rurale.
Ce este Antreprenoriatul Social?
Antreprenoriatul social este o noţiune dezvoltată din necesitatea de a găsi soluţii noi, inovatoare pentru realizarea unor probleme sociale, economice sau de mediu ale comunităţilor şi pentru satisfacerea nevoilor membrilor comunităţii care nu sunt satisfăcute sau care sunt insuficient acoperite de către mediul privat sau de stat. Antreprenoriatul social