Din cei 122 de km de piste de biciclete amenajate de Primaria Bucuresti prin Administratia Strazilor in 2008 si 2010, doar circa 20% mai sunt practicabile, legal. Acestea sunt situate pe Bulevardul Ghencea, Brasov, Timisoara, 1 Mai, Serban Voda, Sibiu, Aviatorilor si Prezan, conform reprezentantilor Administratiei Strazilor, pentru Wall-Street.ro.
Este deja de notorietate, dupa editorialul scris de Wall-Street.ro si multiplele articole din blogosfera si presa, cum Primaria Bucuresti, prin Administratia Strazilor, a aruncat 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 de km de piste pentru biciclete ce ulterior au fost, in mare parte, declarate ilegale de Politie.
Cine sunt responsabili? Conform raspunsului oferit de Administratia Strazilor, vinovati sunt “Administratia Strazilor Bucuresti si Politia Rutiera. Din pacate aceste piste au fost silit implementate intr-un Bucuresti cu o geometrie stradala neschimbata de zeci de ani, cu trotuare inguste si ocupate abuziv de catre masinile concitadinilor nostri care distrug stalpisorii plantati pe marginea trotuarelor pentru a putea parca in locurile interzise”.
Cam tarziu sa ne lamentam si sa mai aratam cu degetul, nu este asa? Lucrarile au iesit din garantie, firmele Marcatin, DUMAVA, UTI Trafic si Global Service care au realizat/proiectat lucrarile au plecat cu banii in buzunare, probabil fluierand. Cu buza umflata au ramas cetatenii si in special biciclistii care daca circula in prezent pe 80% din pistele din Bucuresti risca sa primeasca amenda.
Intrebati de Wall-Street.ro daca primarul Capitalei Sorin Oprescu, in calitate de conducator al serviciilor publice locale, incearca in vreun fel recuperarea prejudiciilor, reprezentantii Administratiei Strazilor au raspuns, sec, “Intrebati-l pe domnul Primar General”.
Institutia in cauza are in plan insa construirea unor NOI piste de bicicl