Profesorii psihologi din cabinetele de consiliere psiho-pedagogică din şcoli se confruntă cu o problematică în continuă mişcare, consumul de alcool şi etnobotanice, sexul început prea devreme fiind doar câteva dintre cauzele care determină traume emoţionale la unii elevi. Directorul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Psihopedagogică (CJRAE), instituţie care coordonează activitatea din cele 48 de cabinete de consiliere şcolară existente în judeţ, prof. Florin Bagiu, desfăşoară el însuşi şi activitate de consiliere psiho-pedagogică la Colegiul Economic, fiind „la zi”, cum se spune, cu problematica adolescenţilor şi a tinerilor. „La Colegiul Economic sunt circa 1600 de elevi şi este foarte greu, ca specialist, să identifici toate problemele, fiindcă mereu apar altele. Noi le dăm la începutul anului şcolar nişte chestionare, prin care încercăm să identificăm o anumită problematică, numai că lucrurile sunt în mişcare. Dacă în urma aplicării acelor chestionare observi că gravitatea problemei e de nota 5, peste câtva timp acea problemă va fi de nota 10, căpătând gravitate”.
Directorul CJRAE a menţionat unele „obiceiuri” pe care tinerii, în general, le deprind odată cu viaţa modernă, care atrag după sine apariţia unor probleme de ordin emoţional; dar ele ţin de „educaţia copiilor” şi „anturajul” în care-şi petrec timpul.
„Sunt la modă consumul de alcool, etnobotanicele şi astfel apar probleme personale, emoţionale, instabilitate psiho-emoţională, certuri cu părinţii, inadaptare şcolară. Părinţii cer prea mult sau prea puţin de la copiii lor. Sunt şi copii care au unul sau ambii părinţi plecaţi şi, în general, în astfel de situaţii apar şi probleme emoţionale, fiindcă ei rămân în grija bunicilor, a tutorilor sau stau în gazdă. Părinţii le asigură cheltuiala şi consideră că astfel şi-au făcut datoria de părinte”, explică directorul Bagiu.
F