La Olimpiada de limba engleză, începând din acest an, există un nou regulament privind organizarea, la clasele de liceu. Olimpiada de limba engleză are ca obiectiv general stimularea elevilor cu performanţe şcolare înalte, care au un interes şi aptiudini desosebite în domeniul lingvistic, în comunicarea orală, şi în scris, în limba engleză.
Anul 2013, fără subiecte unice de la Minister
Standardele de performanţă ale olimpiadei reflectă standardele înscrise în Cadrul European Comun de Referinţe. “Fiecare clasă vizează un nivel de competenţă conform acestuia. Ca atare, pentru clasa a IX-a, vizăm nivelul B2, pentru clasa a X-a, nivelul B2C1, clasa a XI-a, nivelul C1 şi pentru clasa a XII-a, nivelul C2. Din acest an şcolar, elaborarea subiectelor şi evaluarea probelor se va face la nivelul fiecărui judeţ, spre deosebire de anii anteriori, când se primeau subiecte unice de la Minister. Astfel, se va constitui un grup de lucru, format din 3 – 5 cadre didactice de specialitate, coordonat de inspectorul de specialitate, grup care va elabora itemii pentru toate probele concursului. Acesta va elabora cel puţin două variante pentru fiecare an de studiu, în formatul subiectelor de la fiecare probă a concursului, conform programei de la Olimpiadă”, a adeclarat Iulia Luca, inspector şcolar pentru limbi moderne.
Faza locală şi judeţeană, pentru clasele VII – VIII
Ca şi până acum, Olimpiada are două probe: cea scrisă, care se va desfăşura în data de 2 martie, faza judeţeană, iar “proba de baraj”, de „listening” şi „speaking”, în data de 8 martie. Aceasta este adresată acelor elevi care obţin peste 9,50, în vederea unei departajări corecte a elevilor care vor merge la faza naţională. ”Pentru clasele a VII-a şi a VIII-a, organizăm faza locală şi faza judeţeană a Olimpiadei. În zona Târgu-Mureş, faza locală a concursului se va desfăşura la Gimanziul “Dacia”, la