Weekendul trecut România a fost din nou scena unui episod de iarnă veritabilă. Ninsori, viscol, ger. Drumuri blocate, trafic paralizat, sute de persoane izolate, coloane de zeci de kilometri de maşini oprite preventiv la intrările sau ieşirile din localităţi, călători şi şoferi aşteptând înfriguraţi şi înfometaţi permisiunea de a merge mai departe. Într-un cuvânt - haos. De câţiva ani povestea se repetă periodic, fără ca cineva să înveţe ceva din episodul trecut. Este a nu ştiu câta oară când, în faţa iernii, România e neputincioasă.
Un singur lucru s-a schimbat: autorităţile spun din ce în ce mai des şi mai apăsat: "Pe aici nu se trece!" şi, culmea, chiar se felicită pentru asta. De parcă oamenii aceia traşi pe dreapta, lăsaţi ore în şir, chiar zile, în beznă, fără mâncare, fără apă, fără un WC în apropiere pleacă de nebuni de acasă! Ştiu că uneori închiderea drumului e singura soluţie, dar, să fim serioşi, au fost cazuri când rute importante s-au blocat aiurea, din comoditate sau pentru a face economie. Şi asta e frustrant. Pentru că, la urma urmei, dacă şosele strategice, drumuri europene, zone intens tranzitate sunt blocate cu zilele la fiecare ninsoare, la ce mama naibii mai cheltuim atâtea miliarde pentru deszăpezire?! De fapt, pentru care deszăpezire? Că dacă stai de vorbă cu şoferii, toţi se declară nemulţumiţi. Vorbeam ieri cu un şofer abia întors de la Iaşi - a parcurs zeci de kilometri de drum pe care nu trecuse niciun utilaj. Zeci de kilometri de zăpadă tasată doar de roţile autovehiculelor, sub care era un strat generos de gheaţă, peste care nu aruncase nimeni un gram de antiderapant. "Mi-a fost teamă că nu ajung întreg acasă". Aceasta e realitatea.
În şedinţele comandamentului de iarnă de la Guvern, însă, totul e întotdeauna sub control, totul e bine sau spre bine. Prefecţi, preşedinţi de consilii judeţene nu mai prididesc să