Pentru că în România construcţia unei autostrăzi durează mai mult decât în alte părţi, am început să ne bucurăm când mai vedem o palmă de asfalt în plus, însă, în unele cazuri, constructorii au atâta elan că nu mai respectă planurile. Aşa s-a ajuns, la Cluj, în situaţia în care centura ocolitoare a localităţii Apahida să încurce pista de avioane! Pentru că în România construcţia unei autostrăzi durează mai mult decât în alte părţi, am început să ne bucurăm când mai vedem o palmă de asfalt în plus, însă, în unele cazuri, constructorii au atâta elan că nu mai respectă planurile. Aşa s-a ajuns, la Cluj, în situaţia în care centura ocolitoare a localităţii Apahida să încurce pista de avioane!
Proiectul de dezvoltare a pistei de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj este afectat de centura ocolitoare a localităţii Apahida. Motivul - constructorii nu au ţinut cont de reguli, iar în prezent, la capătul pistei se află o porţiune înălţată a şoselei, care ar putea obtura zborurile aeronavelor.
“Normele de zbor spun că, pe o anumită rază, totul trebuie să fie la nivelul solului. Soluţia este de a coborî cu câţiva metri şoseaua, în aşa fel încât traficul să nu depăşească nivelul solului”, a declarat Horea Uioreanu, preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj. Îndreptarea greşelii ar putea costa 10 milioane de euro.