* nervi întinşi la maxim şi ore întregi de aşteptare pentru o adeverinţă de asigurat în sistemul de Sănătate * conducerea CJAS dă vina pe funcţionarea greoaie a sistemului informatic, cauzată de unele modificări de la nivel naţional
Cozile de la ghişeele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate par să nu se mai sfârşească. Sute de persoane se înghesuie pe holul instituţiei, pentru a depune declaraţii ori pentru a procura adeverinţe care să ateste calitatea de asigurat. Unii renunţă să mai stea la cozi, preferând să-şi încerce norocul într-o altă zi, în timp ce alţii aşteaptă ore în şir, până îşi rezolvă problemele.
Sute de brăileni se îmbulzesc zilnic la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate pentru a verifica situaţia înştiinţărilor primite în ultima perioadă, aglomeraţia generând cozi, ore bune de aşteptare şi nervi. Cei mai mulţi dintre brăilenii prezenţi ieri pe holurile instituţiei aşteptau pentru a primi o banală adeverinţă de asigurat. Dacă unii stăteau resemnaţi să le vină rândul, pe considerentul "asta este, nu avem ce să facem", alţii erau nemulţumiţi din cauza timpului lung de aşteptare, punând aglomeraţia pe seama birocraţiei. "Nu trebuie să gândim că «asta este», nu e normal să fie aşa. Din cauza birocraţiei şi a proastei organizări, ne pierdem toată viaţa la cozi. Situaţia asta trebuie să înceteze", a fost replica unui bărbat, dată mai multor persoane aflate la rând. Am încercat să aflăm punctul de vedere al conducerii CJAS Brăila cu privire la avalanşa de asiguraţi care iau cu asalt instituţia, însă Luciana Boboc, preşedintele director, nu a fost de găsit în sediu. O explicaţie din partea conducerii ne-a fost transmisă, totuşi, telefonic, prin purtătorul de cuvânt, Vasile Amza. Acesta ne-a comunicat că motivul aglomeraţiei îl constituie funcţionarea greoaie a sistemului informatic, SIUI, din cauza unor reactualizări de la nivel naţ