Companiile de pe Silicon Valley şi guvernul american se împotrivesc eforturilor Uniunii Europene de a stabili un set unic de norme cu privire la protecția datelor, pentru toate statele membre.
Câteva dintre propunerile depuse la Bruxelles le-ar putea oferi celor 500 de milioane de consumatori posibilitatea de a împiedica preluarea şi "prelucrarea" datelor personale de către companiile din industrie, supravegherea comportamentului din mediul online şi supunerea la publicitate direcţionată, sau nu, comportamental. În prezent, atât marile companii americane din tehnologie, cât şi guvernul american - au la Bruxelles reprezentanţi care fac lobby împotriva propunerilor amintite mai sus, scrie The New York Times.
Administraţia Obama este preocupată că un set de norme europene pentru protecţia datelor pe internet ar dăuna unei întregi industrii. Argumentul americanilor este acela că Europa trebuie să stabilească restricţii care să salveze industria din mediul digital, şi nu să o distrugă definitiv. În mod cert, perspectiva europenilor este în opoziţie cu cea a americanilor. Dacă primii vor să reglementeze în folosul utilizatorilor comuni, cei din urmă vor să ajute o industrie în creştere şi câteva dintre companiile de top ale momentului.
Normele UE se vor aplica în cazul în care companiile prelucrează date cu caracter personal în străinătate sau în cazul în care ele oferă servicii tuturor cetăţenilor Uniunii Europene.
Obiectivul normelor este acela de a le oferi utilizatorilor europeni noi mijloace de control asupra propriilor date şi de a reduce riscurile legate de protecția datelor în mediul online. Pentru companii, noile norme vor însemna reducerea birocrației și o mai mare siguranţă juridică.
Legea americană, în schimb, le garantează utilizatorilor confidenţialitatea datelor numai în cazuri izolate, care au l