Totul a pornit de la dilema pe care fiecare dintre noi o are, an de an, cand vine vorba de cumpararea unui cadou: ce sa cumpar? oare ce ii place? Dupa ce am epuizat gama de parfumuri, electronice si alte cadouri clasice, alegerea cadoului potrivit chiar devine o problema. Am identificat nevoia de a gasi pe piata un cadou flexibil, care sa ii ofere beneficiarului libertatea de a-si alege singur ce si cand doreste sa experimenteze.
Asa explica antreprenorul de 33 de ani Avram Ionut Marius, absolvent al ASE si arbitru de fotbal, necesitatea lansarii HappyBox, pachete customizabile de cadouri care pot fi oferite la diferite ocazii, in functie de profilul beneficiarului potential si de bugetul alocat cadoului.
Incepand de acum, se poate face cadou un zbor cu avionul, un masaj de relaxare, mai multe lectii de dans sau o vacanta, „toate intr-un produs atractiv, o cutie eleganta, cu valabilitate de 18 luni”, spune Marius.
„Prin includerea de servicii intr-un produs fizic, care va putea fi cumparat direct de pe raftul magazinelor, am avut in vedere si beneficiile economice pentru micile afaceri romanesti, care in acest fel isi pot largi considerabil piata vizata, continua el.
Inspiratia pentru conceptul happybox vine din Franta, acolo unde piata acestui tip de cadouri depaseste 260 de milioane de euro anual. Exista diferente majore intre Romania si Franta si produsul a trebuit adaptat sistemului nostru si nevoilor cumparatorilor si beneficiarilor autohtoni, dar in general principiul s-a pastrat.
Principalele provocari Happybox este un produs nou pe piata din Romania si prima dificultate a venit din comunicarea conceptului potentialilor furnizori, negocierea contractelor si incercarea de diferentiere de voucherele de reduceri care au invadat piata.
„La primele intalniri, pentru ca nu aveam un produs fizic realizat, a trebuit sa apel