Subiectele la simularea Evaluării Naţionale din acest an nu au pus probleme elevilor. Cel puţin aşa susţin elevii claselor a VIII-a. Pregătirea la clasă sau la consultaţii, alături de profesori, ar trebui să ofere pregătirea necesară pentru rezolvarea subiectelor de nivel mediu, aşa cum au fost apreciate cele de la simulare.
Pregătiri din timp pentru Simulare
“Subiectul la Evaluare mi se pare accesibil, de nivel mediu, orice elev care este conştiincios, se pregăteşte acasă şi îşi face temele zi de zi, poate să îl rezolve. Partea de interpretare ar putea să ridice probleme în ceea ce priveşte vocabularul. Însă, şi compunerile sunt uşoare, abordabile. Pregătirea de la clasă le este suficientă”, a declarat Teodora Man, profesor de Limba şi literatura română la Gimnaziul “Europa” din Târgu-Mureş. Atât elevii cât şi cadrele didactice spun că, în ciuda timpului limitat, s-au pregătit pentru acestă Simulare. “Noi am început să repetăm materia din anii premergători de studiu, pe baza unui plan întocmit în luna septembrie şi pe care îl respectăm ca să finalizăm, până la sfârşitul anului şcolar ccea ce ne-am propus şi facem şi consultaţii săptămânal cu elevii. Elevii primesc în plus exerciţii acasă pe care să le rezolve şi pe care le verificăm apoi”, a adăugat profesoara.
Mici diferenţe la punctaj
“În anul şcolar precedent, punctajul la Evaluarea Naţională a fost puţin diferit, unele cerinţe având mai multe subpuncte, punctate mai puţin, un exerciţiu ratat nescăzând mult din punctaj elevului”, a ţinut să precizezeTeodoraMan. În anul şcolar precedent, la Gimnaziul “Europa”, 78% dintre elevi au intrat la liceele de top din municipiu. La limba şi literatura română, secţia română, media obţinută a fost 8,34 iar la secţia maghiară, 7,25.
“Subiectele au fost destul de uşoare, chiar mai uşoare decât mă aşteptam. Sper să iau peste 9.50. Ne-am pregăt