Guvernul va include în strategia de privatizare a CFR Marfă o serie de proceduri de pre-calificare a investitorilor, legate de cifra de afaceri, experienţa în domeniu şi capacitatea financiară, documentul urmând să fie discutat, marţi, 5 februarie, în CSAT şi aprobat a doua zi de Executiv.
Premierul Victor Ponta a declarat, marţi seara, la RTV, că a discutat pe această temă cu preşedintele Traian Băsescu şi că acesta a fost de acord cu vânzarea companiei, dar cu condiţia ca procedura de atribuire să fie diferită de cea aplicată în cazul încercării de privatizare a Oltchim, respectiv de licitaţie deschisă.
Licitaţia pentru cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni la Oltchim a fost câştigată anul trecut de Dan Diaconescu, patronul OTV. Dicoanecu nu a intrat însă în posesia titlurilor pentru că nu a plătit statului suma la care s-a angajat, respectiv 45 milioane euro.
Guvernul s-a angajat în ultimele negocieri cu FMI să publice anunţul de privatizare a CFR Marfă în luna martie a acestui an şi să semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de acţiuni până la jumătatea lui mai, tranzacţia urmând să fie încheiată atunci când "toate condiţiile vor fi îndeplinite".
"Pentru CFR Marfă, pregătirile sunt avansate în vederea vânzării unui pachet majoritar de acţiuni către un investitor strategic. Vom organiza o licitaţie publică pentru selectarea căştigătorului şi intenţionăm să încheiem tranzacţia cât mai curând posibil, imediat ce toate condiţionalităţile din acordul de vânzare-cumpărare vor fi îndeplinite", în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu FMI obţinută de MEDIAFAX.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat însă că ar fi cel mai fericit dacă până în 20 iunie s-ar putea privatiza CFR Marfă, precizând că până la jumătatea lunii mai va avea lista cu cei care şi-au exprimat intenţia de a participa la privati