Pentru ca elevii să nu se simtă stresați, profesorii ar putea fi obligați să corecteze lucrările cu verde, nu cu roșu.
O tradiție veche de când școala ar putea fi răsturnată, pe baza unui studiu realizat de psihologi. De la începutul lunii februarie, profesorii ar putea fi obligați să nu mai folosească pixul roșu pentru a evidenția greșelile elevilor pe lucrările de control, ci doar un pix cu culoarea verde. Potrivit psihologilor, roșul îi stresează pe elevi, motiv pentru care practicile metodologice ar putea fi schimbate. Pixul roșu ar urma să fie folosit doar pentru a încheia mediile în catalog. Mai mulți elevi au reclamat că se simt stresați când văd culoarea roșie pe lucrări. Tot potrivit psihologilor, culoarea verde este considerată prietenoasă și generatoare de optimism. Măsura se află în stadiul de proiect, inspectoratele școlare fiind cele care vor da avizul favorabil.
Chiar dacă inspectorul școlar general s-a arătat susținător al noii măsuri, prevederea a stârnit controverse printre dascăli, care consideră că nu în culoarea pixului stau problemele adevărate ale școlii și că o notă de 4 scrisă cu pixul verde nu e cu nimic mai bună decât o notă de 4 scrisă cu roșu. “Sunt convinsă că niciun coleg al meu nu folosește culoarea roșie pentru a vâna elevul. Prin culoarea roșie evidențiez, de exemplu, golurile pe care le are elevul în pregătire, pentru a ști și el, și eu pe ce să insistăm în continuare, pentru ca și părinții să vadă ce știe și ce nu știe elevul. Noi, de exemplu, folosim la clasă și culoarea verde, subliniem cu verde data și titlul și îl folosim, de asemenea, la ortograme, acolo unde elevul își marchează contribuția sa. În atâția ani la catedră, nu mi s-a întâmplat să văd vreun copil cu pantalonii tremurând de frică pentru că i-am făcut semne cu roșu pe lucrare“, a spus învățătoarea Maria Zavate, de la Școala “Calistrat Hoga