Pentru că iarna încă îşi face de cap în România şi pentru că ne-am hotărât să acordăm o atenţie sporită automobilelor destinate publicului tânăr, am ales pentru test un BMW X3 şi l-am supus tuturor probelor posibile ce ţin de carosabilul românesc, fie el asfaltat sau nu.
Astfel, X3-ul din test a făcut cunoştinţă pe parcursul a trei zile cu mai multe suprafeţe decât o fac fraţii lui, atât de des întâlniţi în mediul urban. După cum era de aşteptat, X3 şi-a inceput aventura pe aglomeratele străzi ale capitalei, trecând apoi de la autostradă la drumuri naţionale, pentru ca într-un final să ajungă pe drumuri forestiere şi porţiuni acoperite de zăpadă.
În ciuda imaginii fals dobândite de SUV urban, X3 îşi merită pe deplin statutul de Sports Activity Vehicle, cu un mare accent pe termenul Activity. X3 nu va spune pas niciunei provocări, indiferent de suprafaţă. E dovedit! Motor / Transmisie
Sub capota modelului testat am întâlnit deja celebrul propulsor diesel cu patru cilindri în linie, cunoscut în principal datorită indicativului “20d”. Dintr-o capacitate cilindrică de 2000 cmc, motoriştii bavarezi au scos 184 CP şi 380 Nm. Valori care, vă asigur, nu sunt deloc modeste.
Raportat la masa maşinii, acest propulsor este fără îndoială cea mai bună alegere atunci când vine vorba de o utilizare intensă în mediul urban. Ajutat de un sistem Start/Stop şi de tehnologiile EfficientDynamics implementate pe acest model, motorul bavarez se remarcă datorită echilibrului foarte fin dintre performanţe şi consum.
Transmisia modelului testat a fost asigurată de o cutie de viteze automată cu 8 trepte, devenită deja celebră în gama BMW. Rapoartele cutiei sunt foarte bine adaptate cuplului livrat de motor, aşa că orice acceleraţie mai viguroasă va determina un raspuns extrem de rapid al maşinii, atât în oraş, acolo unde fiecare spaţiu liber contează, cât şi în afa