În urmă cu câţiva ani, am acordat o atenţie deosebită evoluţiei unei tinere soprane – Anda Pop – care, după absolvirea Facultăţii de Medicină, a optat să studieze şi canto la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, sub îndrumarea reputatei soprane-profesor Georgeta Stoleriu, reuşind să se afirme pregnant atât în recitaluri sau concerte (adesea şi în compania Orchestrei medicilor), cât şi în spectacole, devenind solistă a Operei din Braşov, unde a fost şi este constant aplaudată în musical (My Fair Lady), operetă (Liliacul, Sylvia) sau operă (apărând recent şi în noua producţie cu Madama Butterfly, după ce interpretase personajul central şi la Craiova, şi în turnee peste hotare). Deşi unanim apreciată în rolul Micaela din opera Carmen, susţinut pe scena Operei Naţionale din Bucureşti, ca ultimă etapă a concursului de angajare, Anda Pop a primit, atunci, doar promisiunea unor colaborări... care nu s-au concretizat. Au trecut ani buni de atunci, între timp a devenit şi laureată la prestigiosul Concurs „Butterfly“... Şi, printr-o conjunctură favorabilă, a primit, în fine, invitaţia de a apărea din nou la ONB, chiar în rolul nefericitei gheişe imaginate de Puccini, astfel încât o sală neaşteptat de plină a urmărit evoluţia sa într-o partitură pe cât de dificilă şi solicit Publicitate antă, pe atât de ofertantă, beneficiind şi de o distribuţie echilibrată, cu tenorul Hector Lopez în mare formă (Pinkerton), cu baritonul Valentin Vasiliu, cam prea „eroic“ şi uneori detimbrat (Sharples) sau cu mezzosoprana Sidonia Nica, conştiincioasă Suzuki, dar mai ales de un dirijor – Adrian Morar – care a ştiut să urmărească permanent soliştii şi să dozeze intensităţile orchestrale, ansamblul sunând nesperat de bine, cu o paletă coloristică şi expresivă perfect adecvată, ceea ce, în sine, a constituit o performanţă. Într-o montare tradiţională, recompunând speci