Simularea examenului de Bacalaureat la Limba şi literatura română a venit cu mici surprize pentru elevi în ceea ce priveşte subiectele. Părerile sunt împărţite, însă subiectele de la “real” par să fi avut un grad de dificultate puţin mai ridicat. În plus, elevii şi cadrele didactice au fost anunţaţi cu puţin timp înainte de existenţa subiectelor diferenţiate. Cu toate acestea, elevii s-au declarat mulţumiţi, recunoscând faptul că, pregătirea la clasă a fost completată de cea individuală, ceea ce i-a ajutat foarte mult, în ciuda tipului destul de scurt.
Subiectele pentru “real”, mai dificile?
Subiectele Simulării examenului de Bacalaureat s-au încadrat în programa şcolară, nefiind cu mult diferite faţă de cele din anii precedenţi. “Fiind anunţaţi că vor fi subiectele diferenţiate, nu am constatat diferenţe majore între cele două tipuri de subiecte. Cerinţele minimale sunt apropiate, dimpotrivă, eu cred că subiectele formulate pentru filiera “real” au fost de mai mare dificultate, deşi ambele, la subiectul al III-lea, s-au îndreptat către romanul interbelic. Totuşi, dacă ne gândim, romanul modern, subiectiv, de analiză psihologică, presupune o structurare, o încadrare tipologică şi o argumentare mai amplă şi mai riguros ştiinţifică decât încadrarea la romanul realist, subiectul care a fost vizat pentru filiera uman şi profil vocaţional”, a declarat Aurora Stănescu, director adjunct al Colegiului Naţional “Unirea”, profesor de Limba şi literatura română. Aceasta a adăugat faptul că textele poetice au fost de aceeaşi dificultate, cerinţele nu au fost diferenţiete. Iar eseul argumentativ a fost generos formulat pentru ambele profiluri.
“Pregătirea elevilor s-a intensificat”
La fel ca şi în cazul Simulării Evaluării Naţionale, pregătirea alături de profesor a existat, în ciuda unui timp destul de limitat, cu noutăţi aflate recent. “Pregătirea elevi