Fiat va lansa primul SUV sub sigla Alfa Romeo până în 2015. Tot-terenul va face parte din ofensiva Alfa ce include până la nouă modele noi în următorii patru ani. Target-ul italienilor este să-şi tripleze vânzările la nivel mondial până în 2016.
Primul SUV compact din istoria lui Alfa Romeo va fi construit pe noua platformă CUSW (Compact U.S. Wide), o versiune mai lungă şi mai lată a celei utilizate la Alfa Giulietta. Concurentul italian pentru SUV-ul premium Audi Q5 va avea circa 4,50 metri în lungime.
Profitând de mariajul Fiat-Jeep, SUV-ul Alfa Romeo va fi verişorul Compass şi Patriot, însă comparativ cu modelele americane acesta va avea un caracter mai dinamic şi un tren de rulare reglat mai sportiv..
Sub capota primului automobil de teren Alfa Romeo vom găsi ca vârf de gamă propulsorul pe benzina de 1.750 cmc şi supraalimentat. Puterea maximă a acestui agregat TBi dezvoltă pe Alfa Giulietta 235 CP (adică 135 Cp/litru ) şi 340 Nm cuplu motor. Este posibil însă ca unitatea 1.8 TBi să existe şi într-o versiune extremă apropiată ca putere de cei 300 CP ai coupe-ului Alfa 4C.
În spiritul tendinţei mondiale de downsizing, propulsia SUV-ului compact Alfa ar putea include în Europa şi motoare multi-Air de cilindree mai mică, cu puteri între 120 CP şi până la 170 CP. Dieselurile vor avea ca entry-level MultiJet-uri de la 105 CP până la 180 CP.
Sunt planuri şi pentru un SUV de clasă mare, pe baza noului Jeep Grand Cherokee, însă off-roader-ul premium ce va juca în liga Mercedes-ului ML şi Range Rover Sport va fi construit de Fiat mai întâi sub sigla Maserati. În acest sens, Kubang, derivat din platforma tehnică prezentă pe noul Jeep Grand Cherokee, va avea motorizări complet noi şi transmisii automate în opt trepte.
Prima tentativă a Alfa Romeo de a-şi lansa propriul SUV a avut loc acum 10 ani. La Geneva Motorshow 2003 italienii avansau conce