Petrom a lansat ‘Fabricat în ţara lui Andrei’, o competiţie adresată celor care vor să dezvolte afaceri sociale în comunităţile locale din România, zece proiecte urmând să primească finanţare, în valoare totală de până la 350.000 euro.
Conform unui comunicat remis AGERPRS, competiţia, organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT, se adresează ONG-urilor, PFA-urilor (persoane fizice autorizate), SRL-urilor şi întreprinderilor individuale. Înscrierea a demarat marţi, 29 ianuarie, şi se va încheia pe 4 martie 22013.
Pentru a se înscrie, participanţii trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale şi poate deveni o afacere funcţională. În martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar iniţiatorii vor beneficia de pregătire şi consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finalişti vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 de euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate.
Până la finele anului, dintre cei 20 de finalişti, zece vor primi finanţări pentru demararea afacerilor sociale.
Cele 28 de comunităţi pentru care se pot propune idei de afaceri sunt: Merişani, Băbana (judeţul Argeş), Zemeş, Moineşti, Comăneşti (Bacău), Suplacu de Barcău, Abrămuţ (Bihor), Corbu (Constanţa), Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Şelaru (Dâmboniţa), Independenţa, Schela (Galaţi), Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (Giurgiu), Bustuchin, Hurezani (Gorj), Icoana (Olt), Băicoi, Boldeşti-Scăieni, Telega (Prahova), Marca (Sălaj), Siliştea, Poeni (Teleorman), Guşoeni (Vâlcea) şi Burcioaia (Vrancea).
În noiembrie 2013, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege zece câştigători, iar fiecare dintre aceştia va primi finanţare nerambursabilă pentru iniţierea afacerii. De asemenea, vor beneficia de consultanţă din partea experţilor ‘Fabricat în Ţara lui Andrei’, timp de circa un an, în