Compania de vânzări prin internet Amazon (AMZN) a anunţat ieri că a obţinut în ultimul trimestru al anului trecut venituri de 21,3 miliarde dolari, în creştere cu 22% faţă de intervalul corespondent din 2011 după cheltuielile record realizate de americani de Sărbătorile de iarnă, informează Bloomberg. Cu toate acestea, societatea a ratat cu un miliard de dolari ţinta încasărilor de 22,2 miliarde bugetată pentru perioada menţionată. De asemenea, Amazon a revizuit în scădere proiecţia de venituri pentru trimestrul în curs la 15-16 miliarde dolari, de la 16,5 miliarde dolari, prevăzută iniţial. Estimările greşite ale conducerii retailerului online au fost amendate de piaţă, acţiunile AMZN depreciindu-se ieri cu 5,68%, pe piaţa NASDAQ unde societatea este listată.
Totuşi, chiar şi la preţul închiderii de ieri, de 260,35 dolari/acţiune, echivalent pentru o capitalizare bursieră de 117,93 miliarde dolari, acţiunea Amazon este foarte scumpă. Practic, societatea ar trebui să îşi însutească profitul net pentru a reveni la parametri fundamentali recunoscuţi tradiţional de piaţă. La cotaţia afişată ieri compania are un indicator preţ pe căştiguri de 3.099,40, ceea ce înseamnă că investitorii care cumpără acum, în cazul în care compania rămâne în aceiaşi parametri de profitabilitate, ar avea nevoie de 3.100 de ani pentru recuperarea din dividende a plasamentului.
Deşi sectorul tehnologic a captat în ultimii doi ani imaginaţia şi atenţia investitorilor, fiind tractat de câştigurile excepţionale ale Apple Inc., totuşi sunt numeroase companii care nu îşi justifică aparent evaluările de piaţă. Astfel, acţiunile Facebook (FB) au un indicator PER de 159, în timp ce la reţeaua cu profil profesional LinkedIn (LNKD) investiţia poate fi dublată abia în 800 de ani, dacă nu recuperează semnificativ la capitolul profitabilitate. Pe lâng aceştin indicatori exageraţi, putem menţ