Administraţia judeţului Cluj anunţă că a avertizat Ministerul Transporturilor în permanenţă despre faptul că traseul centurii Vâlcele – Apahida va interfera cu pista de aterizare-decolare şi cu toate acestea nu s-a luat nici o măsură pentru a preîntâmpina această situaţie.
Directorul Aeroportului clujean, David Ciceo, spune că traseul pistei de 3.500 de metri nu ajunge să urce peste centura Vâlcele – Apahida, în ciuda faptului că planşele pe care proiectantul le-a prezentat Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) arată cu totul altceva. Conform lui Ciceo, corpul fizic al pistei de aterizare-decolare s-ar opri cu 200 de metri înainte de a intersecta centura. Chiar şi aşa, recunoaşte şi Ciceo, s-ar impune devierea centurii cu circa 2.200 de metri.
Şeful DRDP, Eugen Cecan, consideră că o mai bună soluţie ar fi ca pista de 3.500 de metri să fie micşorată la 3.000 de metri.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, crede că lungimea pistei ar putea fi păstrată, din sens opus.
“Din documentaţia pe care am primit-o de la Iptana reiese că un traseu de 3.000 de metri ar rezolva problema. S-ar impune doar nişte restricţii de tonaj pentru avioanele de mare capacitate dar nu ar trebui să mai facem lucrări de deviere”, a arătat Cecan.
“Vorbim de un proiect care va genera dezvoltare pe termen lung, ca atare trebuie aleasă variantă optimă pentru ca pista să poată fi realizată în întregime, aşa cum s-a prevăzut în proiectul iniţial”, spune Ciceo.
“Desigur, putem gândi şi alte posibilităţi. Oricum, zboruri intercontinentale vom avea de abia peste câţiva ani, şi nu cred că la început vom putea vorbi de mai mult de două zboruri pe saptămână, prin urmare am putea apela la barieră, urmând ca în timp, după ce Aeroportul va mai creşte, să poată fi deviată şi centura”, a explicat directorul Aeroportului. “Oricum, deocamdată pista este doar