Paşapoartele sunt de două tipuri. Paşaport simplu electronic şi paşaport simplu temporar.
Pentru obţinerea paşaportului simplu electronic de către persoanele majore sunt necesare următoarele documente: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original şi în fotocopie. Cartea de identitate provizorie, precum şi cartea de identitate model nou trebuie însoţite de certificatul de naştere, în original şi în fotocopie, chitanţă taxă consulară, care se achită la C.E.C Bank sau Trezorerie, în valoare de 32 lei şi chitanţă taxă paşaport simplu electronic, care se achită la C.E.C. Bank, în valoare de 244 lei. De asemenea, solicitanţilor le trebuie şi paşaportul anterior, în cazul în care acesta există.
Documentele se depun personal de către solicitanţi, iar cererea se emite automat, la ghişeu, odată cu depunerea documentelor. Atunci când depune cererea, solicitantului i se preiau impresiunile digitale şi imaginea facială. Sunt exceptate de la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă. Termenul de soluţionare a cererii este de 14 zile calendaristice, iar valabilitatea paşaportului simplu electronic este de 5 ani.
Documente pentru paşaportul copilului sub 14 ani
În cazul minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani sunt necesare următoarele documente pentru obţinerea paşaportului simplu electronic: certificatul de naştere al minorului în original şi copie, documentele de identitate ale părinţilor, al reprezentantului legal, sau, după caz al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original şi copie. De asemenea, sunt necesare chitanţa taxă consulară, care se achită la CEC Bank sau Trezorerie în valoare de 32 lei, şi chitanţa taxă paşapor