* ultimul caz de înşelăciune este al unei brăilence de 48 de ani, minţită că ar fi câştigat un premiu de 500 de euro * în două luni, poliţiştii au împărţit sute de flyere şi afişe cu caracter preventiv, însă numărul păcăliţilor continuă să crească * "Iluzia îmbogăţirii anihilează gândirea logică", spun anchetatorii, care trag astfel un semnal de alarmă
Potrivit unui comunicat al IPJ Brăila, "cu toate eforturile poliţiştilor de a atrage atenţia în legătură înşelăciunea prin telefon, ca metodă de operare folosită de infractori", continuă să apară noi şi noi victime.
"Pe parcursul lunilor decembrie 2012 şi ianuarie 2013, poliţiştii de la structurile de Proximitate şi de la Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii au diseminat aproximativ 175 de flyere şi 180 de afişe cu caracter informativ-preventiv, cu privire la acest gen de infracţiune. Activităţile au fost desfăşurate în cadrul Campaniei locale de prevenire a înşelăciunilor «Nu te lăsa înşelat prin telefon!», poliţiştii stând de vorbă cu cetăţenii şi explicându-le cât de uşor pot deveni victime ale infractorilor, dacă nu sunt atenţi şi, mai ales, bine informaţi", precizează Biroul de Presă al IPJ Brăila.
Cel mai recent caz de înşelăciune prin telefon - ajuns în atenţia poliţiştilor - este al unei femei în vârstă de 48 de ani, din municipiu, care a fost sunată de un individ ce s-a recomandat drept "director al unei companii de telefonie mobilă" şi care a anunţat-o că a câştigat un premiu de 500 de euro. Ca să poată ridica premiul, victima trebuia să trimită coduri de reîncărcare în valoare de 35 de euro şi să achite suma de 96 de lei. Brăileanca şi-a dat seama că a fost înşelată abia după ce a procedat întocmai cum i-a spus "directorul companiei de telefonie mobilă".
"Iluzia îmbogăţirii anihilează gândirea logică. Câteva exemple ale unor persoane care au