Conducerea Volkswagen America a anunţat că îşi menţine decizia de a difuza în timpul galei Super Bowl un spot publicitar, deşi acesta a fost considerat de anumite persoane că ar fi "rasist", întrucât prezintă un angajat de birou, caucazian şi jovial, vorbind cu accent jamaican.
Având sloganul "Get In, Get Happy" ("Urcă şi fii fericit"), această reclamă cu o durată de 60 de secunde la noul model Beetle a fost văzută de peste 614.000 ori de când a fost publicată pe contul de pe YouTube al grupului Volkswagen şi va fi difuzată duminică, în timpul galei Super Bowl - finala Ligii profesioniste de fotbal american (NFL).
Reclamele difuzate în timpul acestei partide de fotbal american sunt cele mai scumpe din lume.
"Nu-ţi face griji, totul va fi bine", spune în această reclamă personajul Dave, zâmbitor, cu un pronunţat accent jamaican, unuia dintre colegii săi de muncă. Acest angajat caucazian, despre care telespectatorii află că provine din Minnesota (un stat din nordul Statelor Unite, n.r.), este personajul care conduce noul model Beetle lansat de Volkswagen.
"M-a şocat, este un spot atât de rasist", a declarat pentru postul NBC Barbara Lippert, critic profesionist pentru site-ul specializat în publicitate Mediapost.com. Charles Blow, editorialist la New York Times, este un bărbat de culoare şi a criticat la rândul său, pe postul CNN, decizia grupului Volkswagen de a folosi pentru această reclamă "o voce neagră".
Mark Gillies, directorul departamentului de produse şi tehnologii ale comunicării din cadrul Volkswagen America, afirmă că reclama vizată, ce are ca fond sonor o piesă a starului muzicii reggae Jimmy Cliff, a fost testată înainte de lansare în faţa "unui auditoriu variat", alcătuit inclusiv din jamaicani.
"Aceasta este reclama pe care o veţi vedea duminică", a adăugat el. "Este prevăzut ca ea să fie difuzată în timpul Super