Un interviu cu o româncă de 23 de ani care a început de la zero o afacere la 13.000 de kilometri de casă. La Santiago de Chile, Amalia Trocea este manager de relaţii pubice şi comunicare.
Pe Amalia Trocea mi-am dorit cel mai mult să o întâlnesc în Chile şi chiar pe ea nu am întâlnit-o. Moldoveancă, a treia femeie din Iaşi de care ştiu în Santiago, s-a stabilit aici în urmă cu aproape doi ani, după ce a lucrat pentru AIESEC, cea mai mare Organizaţie Non Guvernamentală internaţională condusă de studenţi (prezentă în peste 100 de ţări). Când a ajuns în Chile, nici Amalia nu putea dormi. O anestezia gândul că vede pe geam cea mai înaltă clădire din America de Sud! Am vorbit pe Facebook, ba chiar şi la telefon, mi-a dat sfaturi şi direcţii pentru subiectele de presă de aici. Amalia are doar 23 de ani şi ar fi putut la fel de bine să facă gazetărie. Are şi fler, şi verb. Interviul care urmează l-am făcut pe mail. În weekendul când am ajuns în Chile, chiar atunci, Amalia a trebuit să plece în Argentina. Acum e manager de relaţii publice şi comunicare la alcePixel, întreprindere la care a fost cofondatoare.
Cum ai ajuns in Chile?
Eram voluntar într-un ONG internaţional de care eram pur şi simplu îndrăgostită şi am aplicat ca manager al departamentului „Vânzări“ la mine în oraş, la Iaşi. Nu am fost aleasă, dar îmi doream atât de mult să fac asta, încât am continuat să caut oportunităţi şi am găsit aceeaşi poziţie de management în Chile. Am candidat şi am fost aleasă. Mi-a schimbat viaţa.
De ce ai rămas în Chile?
Datorită oportunităţilor. Chile mi-a dat ocazia să fac tot ce voiam. După ce mi-am terminat perioada de muncă, pe poziţia de manager vânzări, am fost aleasă coordonator de traineri pentru Chile, Argentina şi Uruguay. Trebuia să călătoresc şi să îi învăţ pe tineri cum să devină traineri, sa îi pregătesc şi să îi evaluez. Am făcut-o