Initiativa ziarului Gandul, de a parodia intentia autoritatilor britanice privind realizarea unei campanii prin care sa-i convinga pe romani sa nu vina pe capete la munca in Regatul Unit, a starnit interes in media londoneza. Astfel, potrivit Channel 4, un popular canal de televiziune din Marea Britanie, “ziarul Gândul a dat replica, lansând propria campanie prin care să îi aducă pe britanici în România. (…) Berea este mai ieftină, femeile noastre sunt mai fierbinţi şi nici nu l-am fotografiat dezbrăcat pe Harry - România loveşte cu haz împotriva presupusei campanii britanice de a descuraja imigranţii români şi bulgari”, scrie site-ul de ştiri al Channel 4, într-un articol intitulat“Veniţi în România! Femeile noastre arată precum Kate”.
In replica la ideea jurnalistilor de la Gandul, cei de la Channel 4 au creat propria lor parodie adresata romanilor. ”Marea Britanie. Poate părea distractiv, dar nu este. Străzile nu sunt pavate cu aur. Precum fluviul Dunărea, străzile sunt inundate de excremente şi vărsături“. Aceste vorbe rostite in limba romana de o tanara, insotite de imagini cu scene de la revoltele din 2011 şi cu tineri beţivi, căzuţi pe stradă, completeaza peisajul reportajului adresat romanilor care se gandesc sa se stabileasca in Anglia, scrie gandul.info.
Surse oficiale ale guvernului de la Londra, citate de ziarul The Guardian, au declarat ca este reala ideea unei campanii mediatice care sa descurajeze romanii si bulgarii sa vina masiv in Regat, din 1 ianuarie 2014, cand vor pica restrictiile pe piata muncii. Dupa cum a relatat si Reporter Virtual, unul dintre sloganurile care ar putea fi utilizate in aceasta campanie este usor ironic: “Nu veniti in Marea Britanie! Ploua, joburile sunt putine si prost platite”.
Initiativa ziarului Gandul, de a parodia intentia autoritatilor britanice privind realizarea unei campanii prin care sa-i convin