În toamna trecută, Consiliul Judeţean Cluj anunţa că firma Roland Impex SRL Turda, care deţinea contractul de distribuire al cornurilor pentru 23.000 de elevi din Turda, Câmpia Turzii, Dej şi Gherla, nu mai poate furniza produsele (citeşte AICI).
În realitate, însă, în spatele acestui anunţ se ascundeau concluziile unui control al celor de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Cel puţin, asta reiese dintr-un comunicat postat azi pe site-ul instituţiei, în care se spune, cu privire la distribuitorul Roland Impex SRL:
"Cornurile aveau scris pe ambalaj atat „A se consuma de preferinta inainte de ...”, cat si „Termen de valabilitate 48 ore” creandu-se confuzie cu privire la modul de interpretare al datei inscriptionate. In urma extinderii controlului la producator, s-au constatat si alte abateri: faina cu urme evidente de rozatoare, mijloacele de masura si control ce nu erau verificate metrologic, conditii de depozitare necorespunzatoare, lipsa dotarilor obligatorii etc. Intrucat operatorul declarase oficial starea de insolventa, s-a aplicat doar sanctionarea cu avertisment, insa a fost instiintat Consiliul Judetean Cluj in vederea rezilierii contractului si efectuarea demersurilor necesare desemnarii unui alt producator". (comunicatul integral poate fi citit AICI).
Ce s-a întâmplat după solicitarea ANPC?
După ce ANPC a solicitat rezilierea contractului cu Roland Impex SRL, oficialii Consiliului Judeţean au anunţat că firma nu mai poate continua livrarea produselor către elevi, pe motiv că este în... insolvenţă (detalii AICI). În realitate, însă, firma era în insolvenţă de mai mult timp, respectiv din februarie 2011 (citeşte detalii AICI). Cu alte cuvinte, s-a avut în vedere mascarea adevărului...
După anunţul respectiv, oficialii CJ Cluj s-au arătat profund preocupaţi de rezolvarea cât mai rapidă a pro