10 afaceri sociale, care să urmărească dezvoltarea a 28 de comunităţi din mai multe judeţe din ţară, vor fi premiate de Petrom şi Fundaţia NESsT în cadrul unui concurs de idei de afaceri intitulat ,,Fabricat în Ţara lui Andrei". Una dintre cele 28 de comunităţi este din Sălaj.
,,Fabricat în Ţara lui Andrei" este titlul celei mai mari competiţii de afaceri sociale cu finanţări în valoare totală de până la 350.000 euro, lansată ieri, 29 ianuarie, de Petrom şi Fundaţia NESsT. Competiţia este deschisă atât antreprenorilor, cât şi ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor şi întreprinderilor individuale, care se pot înscrie în perioada 29 ianuarie - 4 martie 2013, pe site-ul www.taraluiandrei.ro. Pentru a se înscrie, participanţii trebuie să aibă o idee ce răspunde unei probleme sociale şi poate deveni o afacere funcţională. În luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar iniţiatorii acestora vor beneficia de pregătire şi consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finalişti vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate de proiectele lor. Până la sfârşitul acestui an, din cei 20 de finalişti, 10 vor primi finanţări pentru demararea afacerilor sociale.
Potrivit organizatorilor, sunt eligibile pentru acest concurs ideile de afaceri ce vizează dezvoltarea unor intreprinderi sociale în 28 de comune din mai multe judeţe din ţară, dintre care şi una din Sălaj. Este vorba despre comuna Marca. Celelalte 27 de comunităţi selectate sunt Merişani, Băbana (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Comăneşti (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Abrămuţ (judeţul Bihor); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Şelaru (judeţul Dâmboviţa); Independenţa, Schela (judeţul Galaţi); Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Hurezani (judeţ