Avocaţii care apără cele câteva mii de clienţi ce se judecă cu băncile din România utilizează şi argumente de natură pur emoţională în faţa instanţelor.Într-o astfel de situaţie,sinuciderea unuia dintre clienţii nemulţumiţi s-a transformat într-o încercare de a îndupleca judecătorii
Avocaţii clienţilor care se judecă cu băncile de unde au luat credit joacă pe cartea sensibilităţii opiniei publice şi, se pare, a judecătorilor. Dacă plimbarea prin conferinţe de presă a clientului abuzat era deja o regulă, iată că argumentul emoţional a ajuns şi în instanţă.
Reprezentantul legal al unui grup de clienţi, aflat în proces cu Volksbank, a solicitat instanţei să acorde un termen de judecată mai apropiat, pe motiv că oamenii pe care îi reprezintă ar putea recurge la gesturi extreme din cauza poverii ratelor pe care le plătesc. Avocatul s-a folosit în argumentaţia sa de sinuciderea unui client care făcea parte din grupul respectiv. Asupra motivelor pentru care omul şi-a luat viaţa există doar speculaţii, fapt recunoscut pentru Capital chiar de către respectivul avocat.
“Nu-mi face deloc plăcere să vorbesc despre acest caz. Nu cunosc exact condiţiile în care omul s-a sinucis. Pe forumul dedicat clienţilor nemulţumiţi s-a lansat teoria că s-ar fi sinucis din cauza ratelor la credit dar nu există nicio dovadă concretă în acest sens.”, ne-a declarat avocatul.
„ Reclamanţii depun certificat de deces al reclamantului...”
Încercările avocatului sunt consemnate într-o decizie scrisă a unei instanţe, document aflat şi în posesia noastră. Totul porneşte, cum am arătat şi mai sus, de la moartea unuia dintre reclamanţi.
Grefierul scrie: “Reclamanţii reprezentaţi de avocat X(nr: în act este numele real) învederează că nu solicită termen pentru a lua cunoştinţă de înscrisuri, după care depune certificat de deces al reclamantului Y(nr: în ac