După mai bine de un an de întârzieri la lucrările de la Hidrocentrala de la Racoviţa, timp în care s-a invocat problema financiară cu care se confruntă Hidroelectrica, pornirea motoarelor de la Racoviţa este acum condiţionată de un pod CFR.
86 de milioane au fost alocaţi anul acesta de la bugetul Hidroelectrica pentru punerea în funcţiune a hidrocentralei de la Racoviţa. Potrivit administratului judiciar de la Hidroelectrica, Remus Borza, Hidrocentrala de la Racoviţa a fost recepţionată pe partea de echipamente încă din luna noiembrie a anului trecut. Cei 21 de angajaţi sunt pregătiţi pentru pornirea hidrocentrale, iar anul acesta a fost alocată de la bugetul companiei şi suma necesară ultimelor lucrări.
„Mai sunt de făcut câteva lucrări hidrotehnice în partea de aval de centrală, de consolidări de maluri şi pe canalul de fugă. Practic, noi am alocat ultimii 86 milioane de lei în vederea punerii în funcţiune a centralei şi sperăm undeva prin octombrie să participăm la recepţia de punere în funcţiune a centralei”, a declarat pentru Rondul de Sibiu, Remus Borza.
CFR nu a găsit bani pentru înlocuirea unui pod vechi din apropierea hidrocentralei, lucru care împiedică atât exploatarea la capacitatea maximă, dar şi obţinerea unui aviz provizoriu de funcţionare.
„Avem o problemă aproape insurmontabilă. Dacă e să ne raportăm la perioada foarte mare de timp, vorbim de vreo 23 de ani, în care nu s-a găsit o rezolvare”, a spus Remus Borza.
Prin Decretul 24 din 1989 care a aprobat practic acest tip de investiţie, o parte din finanţare trebuia să vină şi de la Ministerul Transporturilor în ce priveşte realizarea unui pod de cale ferată care ar traversa canalul de fugă din aval de hidrocentrala de la Racoviţa. Prin acel decret care nu a fost abrogat nici astăzi, Ministerul Transporturilor, prin CFR Infrastructură, tr