Oficial, taxiurile cu tarif normal pot opri la sosiri pentru a fi ocupate de persoane dispuse să plătească 1,39 lei pe kilometru. Asta dacă ne luăm după afișele de la Henri Coandă în care clienții sunt informați cu privire la transportul cu taxiul.
Practic, paza aeroportului nu le dă încă voie să staționeze, deși terminalul de la Otopeni este împânzit de aceste anunțuri prin care pasagerul este înștiințat de tarifele practicate de taxiuri (între 1,39 și 3,5 lei pe kilometru), respectiv distanța de la aeroport până în centrul orașului sau alte puncte cheie ale Bucureștiului. Cei de la pază le spun pasagerilor că aeroportul le va face o stație pentru taxiuri ieftine, însă până atunci nu stau decât cei scumpi.
Când turistul străin sau român părăsește aerogara, găsește aliniate și nestingherite doar taxiurile cu tarife mari. Imediat după ușile aeroportului, în șir indian, aceste mașini nu mai încurcă pe nimeni. ”Suntem autorizați de către aeroport”, strigă un nene burtos de la o firmă necunoscută, dar pare-se, cu licență pentru Otopeni. Relaxați, cu țigara și cafeaua în mână, la o șuetă cu cei de la paza aeroportului, șoferii acestor mașini așteaptă să prindă turiștii care încă nu știu că, mai jos, la Ceas pentru cunoscători, taximetriștii cu 1,39 de lei pe kilometru dau încontinuu ture, doar – doar vor fi ocupați. Abia apucă să staționeze atunci când un client se urcă – aproape din mers – în mașină. Iritați la maximum, polițiștii și cei care asigură paza aeroportului urlă și gesticulează pentru a-i împiedica să-și agațe astfel clienții.
Teoretic, această stație va fi gata în câteva zile. Practic, de partea cealaltă a baricadei, decizia se vede altfel. ”Vom avea voie să oprim, doar dacă venim la comandă. Ori așa, nu e mare diferență între ceea ce facem acum și ce vor ei să ne facă. Așa ni s-a spus. Cei cu 3,5 lei nu sunt veniți aco