Aproape jumătate dintre cazurile înregistrate în 2012 la telefonul copilului vizau abuzuri asupra copiilor şi violenţa în familie, creşterea şi gravitatea situaţiilor determinând colaborarea Asociaţiei Telefonul Copilului cu Avocatul Poporului pentru intervenţia în situaţiile grave de abuz.
Directorul executiv de la Asociaţia Telefonul Copilului, Cătălina Florea, a declarat joi, la semnarea acordului de colaborare cu Avocatul Poporului, că situaţiile de încălcare a drepturilor copilului şi gravitatea lor cresc de la an la an.
"Numai în primele trei săptămâni ale acestui an şapte copii şi-au pierdut viaţa, în propriile case, din cauza unor incendii izbucnite în lipsa părinţilor. Acestea sunt doar cazuri extreme, însă zeci de copii sunt abuzaţi sau neglijaţi în fiecare zi, în familie, în instituţii de învăţământ, în instituţii rezidenţiale. Pentru intervenţie, dar şi pentru prevenirea unor astfel de cazuri, Asociaţia Telefonul Copilului şi Instituţia Avocatul Poporului au decis să încheie un Acord de Parteneriat. Cazul de la Bacău a fost cel care ne-a făcut să ne îndreptăm spre Avocatul Poporului, pentru că aveam indicii că acolo autorităţile ştiau de situaţia acelor copii şi s-ar fi putut evita un astfel de deznodământ", a spus Cătălina Florea.
Potrivit protocolului, cu acordul beneficiarilor Asociaţiei Telefonul Copilului, organizaţia va semnala Instituţiei Avocatul Poporului cazurile grave de abuz sesizate prin intermediul numărului 116111, mai ales atunci când se constată că acestea nu sunt rezolvate la nivelul instituţiilor abilitate la nivel local.
Colaborarea dintre cele două părţi va permite demararea de urgenţă a anchetei pentru a asigura protecţia şi siguranţa copiilor.
Instituţia Avocatul Poporului va pune la dispoziţia asociaţiei coordonatele Birourilor Teritoriale, precum şi persoane de contact la nivelul acestora, în ved