Ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, care are în coordonare şi proiectul autostrăzii Braşov-Borş, vrea să rezilieze contractul cu Bechtel, renunţând, practic, finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş şi să pună întregul proiect „în conservare" până vor veni vremuri mai bune.
„Opinia mea - şi este opinia personală şi vom discuta şi cu reprezentanţii Bechtel - este încheierea definitivă a acestui contract asumându-ne toţi greşelile (...). Cred că singura soluţie pe care o avem la dispoziţie în acest moment este să terminăm acest contract şi să găsim o soluţie de finanţare viabilă. (...) Noi avem o datorie punctuală recunoscută, CNADNR-ul, de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuţi şi care va trebui achitată. Vom vedea, normal, dacă vor fi şi dânşii de acord cu rezilierea, cât va însemna să coste această reziliere. În rest, dacă autostrada va fi părăsită, va intra în conservare la CNADNR până când va fi concesionată un alt constructor", a declarat ministrul Şova, citat de mediafax. El a menţionat că suma datorată constructorului american a fost inclusă în proiectul de buget de stat pentru anul în curs.
Şova a mai precizat că, în nouă ani, din cei 415 km ai autostrăzii, care ar fi trebuit daţi integral în circulaţie anul trecut, au fost executaţi doar 86, din care doar 54 daţi în circulaţie şi pentru care s-au plătit deja constructorului 1,3 miliarde de euro, în condiţiile în care, potrivit contractului iniţial, costul întregii autostrăzi ar fi trebuit să fie de 2,2 miliarde de euro. Şova nu a uitat să amintească faptul că explozia preţului autostrăzii s-a datorat „înţelepciunii ministrului Dobre", referindu-se la fostul ministru PDL al Transporturilor, Gheorghe Dobre, care a blocat timp de un an lucrările la autostradă pentru renegocierea contractului, renegociere în urma căreia, pe lângă penalizările plătite de statul r