Compania de curierat si logistica DHL opereaza in Romania cu trei aeronave si peste 200 de masini pentru a face anual peste 3,5 milioane de expedieri pentru cei 5.000 de clienti. Cel mai mare centru de sortare il detine in incinta Aeroportului Otopeni, unde proceseaza 60% din volume.
Facilitatea din Otopeni este impartita in doua zone, una pentru aducerea marfurilor de la avion si separarea in marfa care urmeaza sa treaca prin vama si marfa care se poate da spre livrare (circa 85% dintr-un transport), pentru ca este din UE sau procesul vamal a fost facut in timpul zborului. A doua zona este pentru operatiuni la sol, transportul si livrarea coletelor pana la usa clientilor.
In fiecare zi aterizeaza pe Otopeni un avion DHL Boeing 757, cu circa 15 containere, care este descarcat si incarcat in masini in 45 de minute de la aterizare. Avionul cu o capacitate de 30 de tone opereaza zilnic din Bucuresti o cursa Italia-Romania dimineata si retur seara.
In depozit, 6 angajati descarca coletele din containerele avionului, iar cu ajutorul benzilor de sortare soferii isi preiau coletele corespunzatoare rutelor pe care le parcurg. Marfa este separata in momentul incarcarii in cele 18 masini, in plicuri, colete mici si colete mari. Doar doua-trei containere la un zbor sunt cu colete mari.
DHL Romania mai are in tara doua avioane SAAB SF 340 care aterizeaza in Arad si Cluj, sosind zilnic din Europa, cu escala la Budapesta.
Compania, detinuta 100% de Deutsche Post DHL, are in Romania patru centre de sortare, in Bucuresti, Arad, Cluj si Oradea (transport rutier).
Activitatea de curierat a DHL este estimata la 10-15 tone pe zi, 60% fiind expeditii in tara. DHL poate manipula pana la 2.500 de piese pe ora. In Bucuresti ajung zilnic 1.500-2.000 de piese pe zi, iar in tara pleaca 2.500-3.000 de piese zilnic. Citeste si:Cum vad jucatorii din trans