Directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat, joi, 31 ianuarie, în cadrul unei conferinţe de presă, că există soluţii în ceea ce priveşte problema încălcării zonei de siguranţă a viitoarei pistei a aeroportului cu centura ocolitoare a Clujului.
După o şedinţă pe tema scandalului iscat de prelungirea viitoarei piste a aeroportului Cluj-Napoca şi centura Vâlcele-Apahida, directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca a organizat o conferinţă de presă.
„Capătul pistei este la 200 de metri faţă de centura de ocolire, în niciun caz fizic nu se intersectează, pot fi anumite obstrucţii. Avem variante pe care le analizăm. Ideal pentru aeroport ar fi devierea centurii, dar aceasta nu e o problemă de actualitate pentru următorii 3-4 ani, ci pentru următorii 6-7 ani, dar pentru că e o problemă complexă e important să fie gestionată din timp”, explică David Ciceo, directorul aeroportului.
Acesta s-a arătat optimist în găsirea unei soluţii în cazul în care centura nu va fi deviată.
„Dacă nu se poate devia centura avem soluţii alternative. Dacă pista va avea 3.500 metri, iar centura nu va fi modificată, se vor impune restricţii pe o singură direcţie, în sensul că un Boeing 747 ar putea ateriza cu 90% din greutate pe o direcţie. O altă variantă ar fi posibilitatea extinderii spre oraş a pistei, cu 200 de metri.
Această extindere a pistei spre oraş nu prevede costuri pentru exproprieri. Dar variantele le analizăm să vedem care e cea mai bună soluţie”, a mai precizat Ciceo.
Pe ideea prelungirii pistei spre oraş merge şi preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu.
„Suntem în discuţii cu specialiştii pentru că ne interesează să nu cheltuim bani în plus. Ştiam de trei ani de zile unde se va ajunge. Interesul este să nu deranjăm, să nu întrerupem această investiţie (n. centura Vâlcele-Apahida) pentru